Drømmerejse til fremmede, fjerne destinationer

Drømmerejse til fjerne destinationer

Hvilken er din Drømmerejse destination? Hvis du kunne vælge helt frit, uden at skulle behøve tænke på penge eller hvor lang tid, du nu kan få fri fra arbejdet? Hvis jeg kunne, ville jeg se hele verden! Møde et menneske fra alle verdens kulturer og lære lidt af deres sprog. Jeg tror på udtrykket, at “vi rejser, ikke for at undslippe livet, men for at det ikke skal undslippe os” og jeg er enig med H. C. Andersen om, at det “at rejse er at leve”. Jeg elsker at pakke rygsækken og begive mig ud i verden og højest på min ønskeseddel over en drømmerejse, vil du finde Kuba, Sydafrika, Costa Rica, Borneo og Sri Lanka. Det får mig til at tænke på begrebet drømmerejse og hvordan det har ændret sig fra tidligere generationer til i dag. I den vestlige del af verden har en stor del af nutidens unge stor mulighed for at spare penge sammen og rejse ud og se verden. Mange af os forventer at besøge i hvert fald tre kontinenter i vores livstid og foretage den obligatoriske Asien- eller Australien-rejse med rygsækken og vennerne, eller måske helt alene, hvis vi har mod på det. Da vores forældre, og specielt bedsteforældre, var unge, var det ikke lige så udbredt at foretage de lange rejser, som mange tager ud på i dag. Sydeuropa var mange gange spændende nok og det, som pengepungen eller tiden kunne række til. Det er lidt af en kliché, men det er sandt, at verden er blevet mindre og vi drømmer alle mere om eksotiske destinationer på den anden side af jordkloden. Vi har så mange muligheder i dag og kan se og opleve så meget i livet, men husk at sætte pris på det og ikke tage alle disse vidunderlige oplevelser for givet.

Leave a Reply

