Hvor har jeg været før?

travel is the only thing you buy that makes you richer

Inden alle mine rejser begynder, tænkte jeg “hvilke lande har jeg været i, som jeg RIGTIG gerne vil tilbage til? Og hvilke lande er smarte at besøge, for at komme videre til det næste?”. Dette er en af de metoder jeg brugte for at finde de lande, jeg gerne vil til når min tur begynder i December. Udover det så har jeg også set lidt på hvilke lande der er sikre for kvindelige solorejsende.

Jeg fandt frem til 4 lande, som enten bliver nødt til at være på listen fordi jeg bare gerne vil tilbage, eller steder som nok ikke kan undgås.

  1. Tyskland. Jeg skal mellemlande her alligevel for mange destinationer, og besluttede derfor for at så kunne jeg ligeså godt komme ud og opleve vores store naboland. Jeg har ikke været i Berlin før, men jeg har hørt at det er helt fantastisk og har noget virkelig lækkert kebab at byde på!
  2. Thailand er smilenes land, og en verdensrundtur ville ikke være komplet uden et besøg til dette land. Jeg var her som ung med mine forældre på familieferie, men nu vil jeg gerne tilbage og opleve landet fra en anden vinkel.
  3. Kina har jeg besøgt på en studietur, og det er nogle af de bedste minder jeg har. Her skal jeg tilbage til med nogle af de selvsamme gamle studiekammerater, og sætte gang i nostalgien!
  4. Portugal er spaniens lille nabo, men jeg kan ikke lade være med at længes efter dette land igen og igen. Jeg har været der næsten hver andet år med min familie, fordi vi har familie dernede, og derfor er det helt klart også på min liste over lande jeg skal besøge igen. (Skulle man måske tage et smut til Brasilien bagefter..? Hvem ved!)
Leave a Reply

